עוד בדופ

קיצורים שימושים

חלוקה לפי קטגוריות כל הידיעות

הידעת? בנושא בעלי חיים

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: בעלי חיים
מזון מלכות זה לא דבש, אך מופיע בשווקים תחת הכותרת של מוצרי מכוורת. מזון זה מיוצר על ידי הדבורים, ומיועד אך ורק להזנת המלכה בכוורת והרימות המיועדות לגדול כמלכות, שניזונות ממנו עד לבגרותן. הוא סמיך מאוד, נראה כמו קרם חלבי, טעמו מר וחמצמץ, אך הוא עשיר במרכיבים חשובים ובריאים. הוא נאסף בכוורות מתוך תאי המלכה ומעורב בדבש בריכוזים שונים, מה שהופך אותו לטעים יותר ושומר עליו לבל יתקלקל, כי הדבש הוא חומר משמר מצויין.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: בעלי חיים
דג הפוגו בשמו היפאני או אבו-נפחה כפי שמכונה בארץ ובסיני - הוא דג מסורבל חסר חן גמלוני וכבד תנועה.
יש לו סנפירים קטנים ומגוחכים שלא מצליחים להניע אותו בזריזות האופינית לדגים אחרים - אבל מה - יש לו 2 פטנטים כדי לשרוד :
1- כשהוא נקלע למצוקה הוא מנפח את עצמו במהירות לצורת כדור עגלגל וקוצני כך שאפילו הלוקוס בעל הפה הגדול לא מצליח להתמודד עם המשימה.
2- בגופו הוא מאכסן רעל חזק ומסוכן הנקרא - טטרודו-טוקסין. זה הוא רעל עצבים חזק שיכול להמית אדם בקלות.
אז אם כבר מישהוא ריטש את הכדור וזלל את הדג - הוא כבר לא יוריש את הגנים שלו לאף אחד.
מסתבר שבשרו של הדג טעים במיוחד והיפאנים אוהבים לאכול את בשרו העדין.
הרעל שלו מצוי רק בדרכי הלימפה המרה והכבד (בערך) , כך שאם מסירים אותם בזהירות אפשר לאכול אותו ,בחשש מה , אך בהנאה גדולה.
ביפאן יש טבחים מיוחדים שזו התמחותם -הכנת דג בפוגו -אותו מגישים פרוש בצורת נתחים קטנים מסודרים בצורת תמונה. לימודי הטבחים האלה מנמשכים כמה שנים ובסופם יש מבחן פשוט, ללא ציוני גמר - הטבח מכין את הדג ואוכל אותו בעצמו. רק מי שעבר את המבחן נשאר בחיים כדי להמשיך ולעבוד. (אולי כדאי ליישם את זה גם על מבחנים אחרים?).
לסיום עוד שיר יפאני קצר,מתוך רבים, על הנושא :
דג הפוגו - טעמו בשמיים,
אבל החיים יפים שבעתיים....

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: בעלי חיים
עד לא מזמן חשבנו שהפרעוש הוא אלוף העולם בקפיצה לגובה כי הוא קופץ פי 100 יותר מגודלו. אבל מתברר לאחרונה שיש אלוף חדש :קצפית הרוק - Philaenus Spumarius קרובת משפחה של הציקדות מסדרת אחידי-כנף. היא מסוגלת לקפוץ לגובה הגדול פי 110 מגובהה שלה. בזמן הניתור היא מפתחת כוח ניתור הגדול פי 400 מכוח הכבידה של כדור הארץ. אדם הקופץ מפתח רק כוח החזק פי 2-3 מכוח הכבידה.
היצור הכי חזק (יחסית ) על כדור הארץ: זו חיפושית הקרנף המרימה משקל הגדול פי 100 ממשקלה - כאילו שאדם ירים משאית.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: בעלי חיים
הפרפר, כשאר החרקים, הוא בעל שלשה זוגות רגליים וגופו מחולק לשלש חטיבות: ראש, חזה ובטן. אורכו נע ממילימטרים בודדים ועד לכ- 100 מ"מ. מוטת הכנפיים יכולה להגיע במינים הגדולים עד ל- 300 מ"מ.

במחזור החיים של הפרפרים ארבעה שלבים: ביצה, זחל, גולם ובוגר
הזחל שמותאם לאכילת עלים שונה מאוד מהבוגר המותאם למציצת צוף, דבר שמחייב "שלב ביניים" שהוא הגולם.
הזחל מבלה את רוב זמנו באכילה ובגדילה. הוא גדל עד כפי 50 מאורכו ועד כפי 100000 ממשקלו. עם גדילת גופו, הזחל משיל את עורו 4-5 פעמים.

ארץ ישראל נמצאת במפגש אזורים. מפגש זה גורם לעושר בעולם החי (בע"ח וצמחים), ומגוון המינים בישראל הוא גדול. בישראל ישנם כ- 140 מיני פרפרים (כולל מינים שנצפו פעם או פעמיים בלבד) הכוללים כ- 25 מינים טרופיים, 15 מדבריים וכ- 100 מינים פליארקטים.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: בעלי חיים
הנמלה היא חרק ממשפחת הדבורניים, ויש כ8000 מינים של נמלים ברחבי העולם, רובם חיים באזורים בהם שורר אקלים טרופי. לרב מיני הנמלים יש שש רגליים ושני מחושים על הראש, שמשמשים לתקשורת, להרחה ועוד. לרב מיני הנמלים יש עיניים. לכל הנמלים יש לסתות חזקות ביחס לגדלן.

בקן יש שלושה סוגי דבורים- מלכות, פועלות וזכרים. המלכה היא נקבה, והשם מלכה הוצמד לה מכיוון שהיא היחידה שיולדת, ולכן כל הנמלים משרתות אותה- בונות את הקן, אוספות מזון, מגינות על הקן מחרקים אחרים ועוד. רב מיני הנמלים מתגוננות בנשיכה והשלכה של טיפת חומצה לפצע, אבל מכיוון שהן כל כך קטנות, עקיצתן כמעט ולא כואבת. ברחבי העולם ישנם מינים גדולים יותר של נמלים, שעקיצתם כואבת.

הזכרים קיימים רק בתקופת הרבייה, ובדומה למלכות, גם להם יש כנפיים, כדי לעופף במין טקס חתונה עם המלכה.

קן הנמלים נחפר מתחת לאדמה, והוא בנוי מחדרים בינהם מחברת מערכת מחילות שצורתה מסובכת. יש נמלים שבונות את קינן משברי אבנים וזרדים מעל האדמה. הקן הבנוי עשוי להגיע לגובה של מטר אחד, לעיתים בקוטר של עד 3 מטרים.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: בעלי חיים
1.ישנם כ- 2700 מיני יתושים בעולם.
2.יתושים ממין זכר הם צימחוניים היתושות הן מוצצות הדם בכדי שביצהן יתפתחו.
3.יתושה מסוגלת להבחין בך ממרחק של 20 - 35 מטר.


1

הידעת