עוד בדופ

קיצורים שימושים

חלוקה לפי קטגוריות כל הידיעות

הידעת? בנושא אוכל ושתיה

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: אוכל ושתיה
המקור לשם בירה?
מקור המילה BEER היא המילה הסקסונית לשעורה- BEARE. לא ניתן להגדיר בוודאות מתי הומצא המשקה אך יש הטוענים כי בישול בירה משעורה קדם לשימוש בה לאפיית לחם.


כבר ב - 4300 לפני הספירה הטביעו הבבלים מרשמים של בירה, כמו כן ידוע כי הבירה היוותה מרכיב חשוב מאוד בתרבותם של עמים רבים כמו ההבלים, אשורים, מצרים, עברים, סינים ואף בתרבות האינקה.
הבבלים יצרו כ - 200 סוגים שונים של בירה, חשיבותה הייתה כה רבה עד ששימשה לעיתים אמצעי תשלום. במצריים הבירה אף שימשה לטכסים דתיים בטקסי קבורה ונעשה בה גם שימושים לצורך רפואי.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: אוכל ושתיה
קצת על בירה קורונה
בירה קורונה המשווקת ב 180 מדינות ברחבי העולם ומיוצרת אך ורק במקסיקו, היא המותג השלישי בעולם מבחינת מכירות אחרי Bud ו Bud Light. קורונה הושקה לראשונה בישראל בשנת 1992, ע"י תימקו בירה בע"מ, נתח השוק של בירה קורונה בישראל הוא השלישי בעולם, אחרי מקסיקו וארה"ב.
סיפור ההצלחה של בירה קורונה החל במקרה כאשר בשנת 1981 הפכה כמעט בין לילה לבירה הנמכרת ביותר בקליפורניה ללא כל פעילות שיווקית.
התחרות בבירה קורונה הביאה את כל יצרניות הבירה האמריקניות להשיק בקבוק שקוף בנוסף לבקבוק החום המסורתי. אף אחד מהחיקויים הרבים שקמו לבירה קורונה בשוק המקסיקני ובאירופה לא הצליח לחקות את הצלחתה.
במקסיקו שותים קורונה ללא פלח לימון, מקור הלימון בפיית הבקבוק הוא בגולשי הגלים האמריקאים שהגיעו בתחילת שנות השמונים לחופי Baja California והחלו תוחבים את פלחי הליים, המצויים ביחד עם צ`ילי על כל שולחן מקסיקני, לפיית הבקבוק.

הוסף אתר חיצוני המרחיב אודות הערך
מקטגוריה: אוכל ושתיה
עץ הקקאו חי כ 100 שנים אך מניב פולי קקאו רק כ 20 שנה.
הראשונים שגילו את פולי הקקאו היו האינדיאנים משבט המאיה שבאמריקה. הם הכינו ממנו משקה בשם "שושולטל".
כאשר המשקה הגיע לאנגליה הוא היה יקר ונדיר אך מאד פופולארי.
רק בשנת 1850 הצליחו להפוך את השוקולד למאכל שאנו מכירים היום.

הידעת? - הסוד השמור ביותר של עלית הוא מתכון הכנת המקופלת.

* לקוח מאריזת מיקס "מגדים" של עלית :)


1

הידעת